• Imprimeix

Informació important sobre facturació i eliminació del paper en la relació amb els proveïdors

05/07/2017 20:07
façana_eapc

• A partir d’ara, els autònoms i empreses que treballin amb l’administració hauran de presentar la factura corresponent en format electrònic

• Fins ara, només s’havien de lliurar electrònicament els documents d’import superior a 5.000 euros

A partir d’avui, 5 de juliol del 2017, tots els proveïdors de l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic hauran de presentar la factura corresponent en format electrònic. Així ho determina l'ordre VEH/138/2017, de 29 de juny, publicada al DOGC. Amb aquesta mesura, es preveu que el 85% de la facturació que gestiona la Generalitat serà totalment electrònica.

L’any 2015, la Generalitat va posar en marxa l’ús de la factura electrònica en la relació amb els seus proveïdors i ho va fer de manera gradual, per tal de facilitar als usuaris la transició del paper als mitjans digitals. És per això que, en una primera fase, només s’havien de presentar de forma telemàtica els documents superiors a 5.000 euros i les corresponents a operacions de tracte successiu i continuat (per exemple les factures d’aigua, llum i lloguers entre d’altres).

Actualment, i un cop consolidat el sistema entre les empreses, l’executiu fa un pas més i deroga aquest llindar per fer extensiu l’ús de les tecnologies a gairebé tots els proveïdors de l’administració.

A part de la reducció de costos, la factura electrònica també presenta avantatges relacionats amb la seguretat dels processos, redueix els terminis de tramitació, minimitza possibles errors, evita qualsevol falsificació o duplicitat i millora la informació que reben les empreses, que en tot moment poden fer un seguiment segur i fiable de la situació de les seves factures. Finalment, aquest sistema electrònic de facturació també és un bon element per lluitar contra el frau, ja que facilita el control del compliment de les obligacions tributàries dels contribuents.